Μεταξύ εκλογών, χαμένη ατομική αναφορά

του Αθανάσιου Πιτσιόρλα, Δικηγόρου Θεσσαλονίκης

Ως τώρα το 2023 είχαμε 4 εκλογικές διαδικασίες, τόσες τις βγάζω: 2 πολιτικές Μάιο και Ιούλιο και 2 δημοτικές-περιφερειακές τον Οκτώβριο. Ενήργησα ως δικαστικός αντιπρόσωπος στις 3 από αυτές και μου κακοφάνηκε που δεν ήμουν στην τέταρτη. Με τέτοια ιδιότητα, η επιστολή εκθέτει προς επανεξέταση ατομικά ζητήματα, κάποια σημαντικά κάποια λιγότερo σημαντικά. Εφόσον είναι αρκετοί οι αρμόδιοι παραλήπτες είναι καλύτερο για το χρόνο μου να δημοσιευθεί.

[1] Λείπει ή περισσεύει ένα εκατοστό;

Εκλογική νομοθεσία και εγκύκλιοι μεριμνούν να προβλεφθούν τα πάντα. Αυτό το πρακτικό, πεζό πράγμα πώς έχει ξεφύγει ξανά της προσοχής;

Για τα ψηφοδέλτια των 70-80 εκατοστών μήκος των δημοτικών εκλογών οι ψηφοφόροι ήξεραν ότι θα δίπλωναν πολύ. Αφήνουμε αυτά τα ψηφοδέλτια και παίρνουμε εκείνα των περιφερειακών, με τις συνήθεις διαστάσεις. Μία δίπλωσή τους άφηνε ακόμη χαρτί ενός εκατοστού, που εμπόδιζε να κλείσει ο φάκελος. Έτσι προέκυπταν δύο πρακτικές. Κάποιοι ψηφοφόροι δίπλωναν για δεύτερη φορά το ψηφοδέλτιο. Άλλοι σίγουροι, μετά από ένα δίπλωμα τραβούσαν την ταινία για να σφραγίσουν το φάκελο. Και τότε φάκελος και ψηφοδέλτιο κολλούσαν μεταξύ τους. Χειρότερα στη δεύτερη περίπτωση, το αποτέλεσμα φαινόταν και στο άνοιγμα των φακέλων.

Άρα, όσοι λαμβάνουν τις αποφάσεις και «κόβουν» φακέλους και ψηφοδέλτια πρέπει να πάρουν ξανά το μέτρο ώστε τα συνήθη ψηφοδέλτια να χωρούν άνετα στους φακέλους –κάθετα και οριζόντια- με ένα μόνο δίπλωμα. Εννοείται ότι σε κάθε εκλογή τα εκατοστά του ενός και του άλλου είναι καλό να ταιριάζουν με κάποιο τρόπο μεταξύ τους.

[2] Η σοβαρή σπατάλη χαρτιού ή σοβαρή οικονομία ενδιαφέρει ;

Αυτές τις μέρες, μέχρι και ο διοικητής της Tράπεζας Ελλάδος αγνοώντας ποιος είναι ο στόχος του εξοντωτικού φορολογικού νομοσχεδίου κατά των ελεύθερων επαγγελματιών σιγόνταρε την κυβέρνηση για επιπλέον κρατικά έσοδα. Εάν ο στόχος του νομοσχεδίου είναι περισσότερα έσοδα, ο στόχος δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί θετικά, χωρίς τις τρομακτικές συνέπειες για τη χώρα, με καλές κρατικές οικονομίες;

Ας αναφερθούμε μόνο στις επαναληπτικές εκλογές, τις τελευταίες και όλες τις άλλες. Εφόσον στις επαναληπτικές εκλογές πηγαίνουν μόνο οι δύο καλύτεροι υποψήφιοι τότε όλα είναι προβλέψιμα. Είναι απόλυτα προβλέψιμος ο απαιτούμενος αριθμός σελίδων χαρτιού σε όλα τα βιβλία για την συμπλήρωση των αποτελεσμάτων.

Βιβλίο διαλογής ψήφων: η κάθε σελίδα στο βιβλίο διαλογής ψήφων χωρά 300 ψήφους, το κάθε φύλο 600. Υπάρχουν μεγαλύτερα εκλογικά τμήματα; Το βιβλίο αυτό έχει τώρα 48 σελίδες, χαρτί κυρίως άχρηστο. Εσχάτως 8 σελίδες αρκούν διά παν ενδεχόμενο.

Πρακτικό Νο 2: Όμοια είναι η κατάσταση με το βιβλίο αυτό. Για τους δύο υποψήφιους 2 τριπλές σελίδες, εσχάτως 4, είναι υπεραρκετές. Ακόμη και μία τριπλή σελίδα αρκεί.

Πολλαπλασιασμός του αριθμού των χιλιάδων εκλογικών τμημάτων όπου έγιναν εκλογές επαναληπτικές με τον αριθμό 40 δίνει τις εκατοντάδες χιλιάδες, ίσως εκατομμύρια, σελίδες πεταμένο χαρτί σε σχέση με το βιβλίο διαλογής ψήφων. Χειρότερος θα είναι ο υπολογισμός για το Πρακτικό Νο 2. Η σπατάλη οφείλεται σε αμέλεια ή σε άγνωστους υπολογισμούς; Αναχώρησα για τις εκλογές χωρίς να εκτυπώσω τα βιβλία των πρώτων τοπικών εκλογών. Όλα μα όλα τα καταστήματα στον τόπο των εκλογών ζητούσαν 10 λεπτά για εκτύπωση της κάθε σελίδας. Στη Θεσσαλονίκη γίνεται με 3 λεπτά.

Έχουμε το εξής μάλλον συντηρητικό αποτέλεσμα: 20.000 εκλογικά τμήματα Χ 40 σελίδες Χ 0,03 λεπτά / σελίδα = €24.000,00 Χ 2 βιβλία = €48.000 χαμένα λεφτά. Όσοι αποφασίζουν είναι σε θέση να κάνουν υπολογισμούς πολύ ακριβέστερους. Και αν αυτό το ποσό τους είναι αδιάφορο ας το δώσουν σε εμένα. Κάποιοι έχουν και το πρόβλημα με τα δέντρα.

Άρα, από τις επόμενες επαναληπτικές εκλογές χρειάζονται βιβλία διαλογής ψήφων και πρακτικά Νο 2 διαφορετικά από τις πρώτες εκλογές με όσες σελίδες χρειάζονται. Έτσι, θα μειωθεί και η αίσθηση σπατάλης. Εάν το πρόβλημα επαναληφθεί, θα πρέπει να δούμε αναλυτικά τα οικονομικά της εκτύπωσης αυτών των βιβλίων.

[3] «Παρακαλώ περιμένετε, περιμένετε …»

Από τις εθνικές εκλογές Μαίου 2023 έχει γενικευθεί η χρήση του λεγόμενου tablet στα χέρια του δικαστικού αντιπροσώπου. Άρα, η εμπειρία ως σήμερα είναι επαρκής.

Με αυτό το μηχανάκι όμως δεν μεταδίδονται μόνο τα εκλογικά αποτελέσματα. Πριν από αυτό, ο δικαστικός αντιπρόσωπος δίνει 1+3 αναφορές: μία μετά την παραλαβή του και τρεις κατά την ψηφοφορία με το πόσοι εκλογείς ψήφισαν. Τις αναφορές αυτές, όμως, ο δικαστικός αντιπρόσωπος τις δίνει εάν και όταν το μηχανάκι το επιτρέπει.

Στις εθνικές εκλογές του Μαίου κατάφερα και έστειλα τη μία από τις τρεις αναφορές. Στις πρώτες εκλογές τον Οκτώβριο το κατάφερα μία φορά και στις επαναληπτικές 2 από τις 3. Τις άλλες δεν μου επέτρεψε το μηχανάκι: «παρακαλώ περιμένετε». Μιλάω για δεκάλεπτα και πλέον αναμονής τη φορά μέχρι που εγκατέλειψα. Παραλλαγή του προβλήματος είναι ότι τον περασμένο Μάιο πάτησα το κουμπί αποστολής της πρώτης αναφοράς ίσα με 10 φορές. Το αποτέλεσμα δεν έφευγε.

Αυτό το μηχανάκι είναι προιόν κάποιας πολυεθνικής και το λογισμικό της εταιρίας που οργανώνει όλες τις ελληνικές εκλογές δυνάμει κληρονομικού δικαίου! Πού οφείλονται τα προβλήματα αποστολών μετά από τέσσερις διαδοχικές εκλογές με τον ίδιο τρόπο;

Την πρώτη Κυριακή των δημοτικών εκλογών τρόμαξα τόσο με την αξιοπιστία του μηχανακίου που τηλεφώνησα στο πρωτοδικείο. Και τότε η υπάλληλος που είχε στατιστική αντίληψη του πράγματος από τα πολλά τηλεφωνήματα που έλαβε, μου μετέφερε την όλη εικόνα με τους πλέον δραματικούς τόνους και φυσικά την άποψή της για την ασφάλεια του χαρτιού. Θα έπρεπε να την ακούσουν οι καινοτόμοι, όχι εγώ!

Ερωτήματα: Εφόσον οι αποστολές με όσους ψήφιζαν στη διάρκεια της μέρας δεν ήταν τρεις αλλά δύο, μία ή καμία, μπορεί η μετάδοση να χαρακτηρίζεται ασφαλής; Εφόσον οι σταλθείσες αναφορές απείχαν πολύ από το να είναι πλήρεις (ίσες με τον αριθμό των εκλογικών τμημάτων) τι είδους ανακοινώσεις ποσοστών ψηφισάντων και μη έγιναν;

Κάποιος που πληροφορείται τρεις φορές από την τηλεόραση ότι η προσέλευση στις κάλπες είναι μειωμένη μπορεί να μην πάει και αυτός να ψηφίσει. Ερώτημα: Μήπως με τις ελλιπείς δημόσιες αναφορές έχει επηρεαστεί κόσμος και δεν πήγε να ψηφίσει; Ακόμη και τα πιο προσεγμένα σχέδια έχουν καμιά φορά εσωτερικές ρωγμές. Εφόσον οι αριθμητικοί και άλλοι υπολογισμοί στις εκλογές είναι βασικοί και ο πρώτος ευνοείται περισσότερο από τον εκλογικό παρανομαστή, το ερώτημα μπορεί να γίνει και αλλιώς: Μήπως οι αναφορές ψηφισάντων που απέτυχαν ήταν προγραμματισμένο να αποτύχουν ώστε να παρουσιάζεται τρεις φορές μειωμένη προσέλευση και έτσι να επηρεαστεί κόσμος να μην πάει να ψηφίσει; To ερώτημα τίθεται έτσι και για τους κοινούς θνητούς και για όσους οργανώνουν τις εκλογές και για τους υποψήφιους με εκλογικά ζόρια για να σκεφθούν για το software των εκλογών και φυσικά το ρόλο του μηχανακίου. Ανεξαρτήτως πρόθεσης, σχεδόν κάθε πληροφορία τη μέρα των εκλογών μπορεί να επηρεάσει τους ψηφοφόρους σε χρόνο όμως που η επιρροή απαγορεύεται.

Μπορεί κάποιος στο ζήτημα αυτό να ζητήσει τη γνώμη του Γιάνη Βαρουφάκη που έχει μελετήσει στη θεωρία παιγνίων τις αποφάσεις με ατελή και τέλεια πληροφόρηση;

Τέτοιες αναφορές, σε κάθε περίπτωση, είναι σοβαρή ανοιχτή χρονοτριβή για τον δικαστικό αντιπρόσωπο που πασχίζει για τα βασικά. Από τη στιγμή που ανοίγουν οι κάλπες και οι ψηφοφόροι βιάζονται να ψηφίσουν και να πάνε κάπου αλλού, κανείς και τίποτε δεν μπορεί να περιμένει. Ο χρόνος του δικαστικού αντιπροσώπου τη μέρα των εκλογών δεν είναι για χάσιμο σε πειράματα ή για επιπλέον άγχος από την αβεβαιότητα που προκαλούν καινοτομίες όσων δεν έχουν πάει ποτέ να κάνουν εκλογές.

Και για λόγους εκλογικής δεοντολογίας (δυνητική ή πραγματική επιρροή επί ψηφοφόρων) και λόγω του φόρτου του δικαστικού αντιπροσώπου οι τρεις αναφορές με τους αριθμούς ψηφισάντων τη μέρα των εκλογών πρέπει να καταργηθούν και να μπει φρένο σε κάθε τέτοια νέα ιδέα. Έτσι όπως το πάνε κάποιοι που δεν επιβαρύνονται, θα σκεφθούν και άλλα για να επιβαρύνουν εκείνους που κάνουν τις εκλογές.

[4] Και άλλο αριθμητικό εμπόδιο ή ανατομία μιας γελοιότητας με κόστoς

Με πρώτες τις δημοτικές εκλογές είχα συμπληρώσει τα αποτελέσματα και έφτασα στο σημείο όπου το μηχανάκι ζητούσε τον κωδικό, πριν το πάτημα του κουμπιού αποστολής. Έπρεπε τότε να αποκαλύψω τον κωδικό καλυμμένο σε χαρτί. Όμως, δεν έβρισκα πώς να τραβήξω το κάλυμμα. Το έδωσα σε μία κυρία με στρογγυλεμένα κομμένα νύχια και μην μπορώντας ούτε εκείνη μου το επέστρεψε. Το έδωσα σε άλλη κυρία με νύχια κομμένα τετραγωνισμένα. Τα παράτησε και εκείνη μιλώντας με αηδία για «απλότητα». Από τις προσπάθειές μας το χαρτί με τον κωδικό αποκόπηκε. Τότε αποφάσισα να ρισκάρω βγάζοντας φαλτσέτα για να καταστρέψω την κάλυψη. Μετά προσπαθούσαμε να διαβάσουμε τον αριθμό στο υπόλειμμα. Συμπλήρωσα τον αριθμό στο μηχανάκι χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος. Ευτυχώς δούλεψε. Κάποιοι δεν πρέπει να ξεχνούν όσους έχουν προβλήματα όρασης.

Στην προσπάθεια να αποκαλύψω τον κωδικό έχασα τουλάχιστον 20 δραματικά λεπτά. Θυμηθείτε ότι μιλάμε για ώρα όπου όλοι είναι εξαντλημένοι, τα μάτια τους είναι βαριά και σκέφτονται το σπίτι τους. Ο δε αγγελιοφόρος που περιμένει να λάβει το τηλεγράφημα δεν παραλείπει να δηλώσει με βαρεμάρα την παρουσία του.

Έτσι όπως εκτυπώθηκε αυτός ο κωδικός στο έγγραφο ήταν σαν να ψήθηκε σε φούρνο. Γιατί λέω σαν; Έτσι έγινε με σκοπιμότητα. Έτσι εξέφρασε κάποιο άτομο την αμηχανία και την κενότητά του έναντι καμίας ανάγκης. Και δημιούργησε πρόβλημα. Πίσω από τους κωδικούς αυτούς υπάρχει ασθένεια. Θα πρότεινα σχετικό βιβλίο αλλά θα έφτανε και σε λάθος χέρια. Μερικές σκέψεις χωρίς πρόθεση να το κάνουμε δοκίμιο περί κρυπτογραφίας έχουν ως εξής; είναι πρακτικά κρίσιμοι αυτοί οι κωδικοί; Όχι. Οι κωδικοί φτάνουν στα χέρια του δικαστικού αντιπροσώπου με την παραλαβή του εκλογικού υλικού. Εάν ο δικαστικός αντιπρόσωπος είναι (μαλακο)περίεργος ή κακόβουλος μπορεί να ανοίξει από πριν όλους τους κωδικούς και δεν υπάρχει κανείς για να τον εμποδίσει. Εάν τους ανοίξει πρόωρα τι μπορεί να κάνει άραγε; Δεν μπορεί να κάνει τίποτε το ζημιογόνο σε σχέση με τα αποτελέσματα, εάν αυτός είναι ο φόβος του ατόμου που το σκέφθηκε. Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας και συντριπτικά αντικίνητρα. Ο δικαστικός αντιπρόσωπος (μιλώ σίγουρα για την κατηγορία των δικηγόρων) εκτός από υπεύθυνος, είναι και αναγκασμένος να παραδώσει αποτελέσματα και το πρωτογενές εκλογικό υλικό, το οποίο ελέγχεται. Έχει την πίεση να τελειώσει και να φύγει πριν αποτελειωθεί. Εάν ο κωδικός αποστολής των εκλογικών αποτελεσμάτων μπορεί να αποκαλυφθεί με εύκολη αποκόλληση του καλύμματος σαν φλούδα μπανάνας ποιο πρόβλημα μπορεί να δημιουργηθεί που δεν μπορεί να δημιουργηθεί τώρα;

Η προσπάθεια να γίνει δύσκολη η αποκάλυψη των κωδικών για τη λειτουργία του μηχανακίου από τη μία δεν εξυπηρετεί τίποτα απολύτως. Από την άλλη επιβαρύνει το δικαστικό αντιπρόσωπο και όλους τους άλλους σε χρόνο που όλοι είναι στα όριά τους.

Αν υπάρχει εμμονή σε αυτά τα μηχανάκια, είναι ώριμη η ανάγκη για επιστροφή στα βασικά. Πριν κάποιες τετραετίες τέτοια μηχανάκια άνοιγαν αμέσως στη μία και μοναδική φόρμα συμπλήρωσης των αποτελεσμάτων. Πρόβλημα με τους κωδικούς τότε δεν θυμάμαι. Έτσι όπως το πάνε συγγραφείς λογιστικού και αποφασίζοντες, δεν θα αργήσουν να εμφανιστούν οι χακεράδες και στις εκλογές. Εκτός κι αν εμφανίστηκαν ήδη και δεν το είπαν. Εάν πιστεύουν σε αυτά τα μηχανάκια ας τολμήσουν να κάνουν τις εκλογές αποκλειστικά με αυτά και τότε θα δουν τι θα μαζέψουν και θα δουν που θα έχουν πάει τα εκατομμύρια των δαπανών. Και τί θα πουν στους τηλεθεατές το εκλογικό βράδυ και τί θα παιχθεί τις επόμενες μέρες με τους υποψήφιους και τους δικαστές;

[5] Παράδοση όλων των εκλογικών αποτελεσμάτων στο ίδιο σημείο

Για πρώτη φορά, όλα τα εκλογικά έγγραφα προς πρωτοδικείο, δήμο και περιφέρεια, τα παρέδωσα εντός του ίδιου κτιρίου, στο δικαστικό μέγαρο. Δεν γνωρίζω εάν ήταν πανελλαδική γραμμή ή αποτέλεσμα συνεννόησης σε επίπεδο νομού. Εφόσον πρόκειται για πολύ καλή πρακτική, πρέπει να ακολουθηθεί στο βαθμό του δυνατού διότι εξοικονομείται ενέργεια για τους δικαστικούς αντιπροσώπους σε χρόνο πολύ δύσκολο.

[6] Φαρμάκι στο τελευταίο πεντάλεπτο!

Όσοι πήγαμε στις τελευταίες επαναληπτικές εκλογές -εγώ πήγα και για δημοτικές κα για περιφερειακές-- εκτός από τη μείωση των ημερών αποζημίωσης είδαμε ότι μειώθηκε και η ημερήσια αποζημίωση από €120,00 σε €100,00.

Στο τελευταίο πεντάλεπτο στο εκλογικό τμήμα ένα πουλί μου μίλησε για αποζημίωση δύο χιλιάδων εύρων προς τους υπαλλήλους των περιφερειών που πακετάρισαν τους εκλογικούς σάκους. Τι ήθελε και μίλησε! Με τέτοιο χτύπημα έφυγα για τα δικαστήρια. Είδα στην υπουργική απόφαση ότι η πληροφορία αληθεύει. Τις αποφάσεις εκλογικών αποζημιώσεων υπέγραψαν δύο ίδια πρόσωπα: Υφυπουργός Οικονομίας & Οικονομικών Αθανάσιος Πετραλιάς και αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος.

Με ποιο κριτήριο μείωσαν την ημερήσια αποζημίωση των δικαστικών αντιπροσώπων που κάνουν τις εκλογές από 120 σε €100,00 και με ποιο ενέκριναν αποζημίωση 2.000 για τους υπαλλήλους των περιφερειών; Έκαναν άραγε κάποια έκπτωση στο κόστος των τουλάχιστον 25.000 ηλεκτρονικών μηχανακίων, μη αναγκαίων για τις εκλογές;

Στις επόμενες εκλογές, αντί να ξυπνήσω στις 5 το πρωί της Κυριακής και να φτάσω στα δικαστήρια χαράματα Δευτέρας χωρίς ύπνο και καμία διακοπή, θα πάω να γεμίζω σάκους εκλογικούς χωρίς άγχος. Συμφέρει πανταχόθεν. Εξασφαλισμένη σωματική γυμναστική θα έχω, μουσική θα έχω, διαλείμματα όσα και όποτε θέλω θα κάνω, στην τυποποίηση θα βελτιωθώ. Στο τέλος, η τσέπη θα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση.

Υπολείπεται δημόσια απάντηση από τους υπουργούς που υπέγραψαν τις αποφάσεις: με ποια κριτήρια υπολόγισαν έτσι τις αποζημιώσεις; Εάν δεν μπορέσουν να δώσουν πειστική εξήγηση τότε ας διορθώσουν το σφάλμα τους έμπρακτα, αναδρομικά. Πιο πάνω φαίνεται ενδεικτικά τι συμβαίνει με άλλες προκλητικά άχρηστες εκλογές δαπάνες.

[6] Φρεσκάρισμα του καταλόγου των δικαστικών αντιπροσώπων και προσθήκες

Τα πρόσωπα που ενεργούν στις εκλογές ως δικαστικοί αντιπρόσωποι ορίζονται στο άρθρο 68 § 3 του ΠΔ 26/2012.

Δεν χρειάζεται ένας αρμόδιος να είναι σοφός για να αντιληφθεί ότι η σειρά είναι υποχρεωτική. Ο Άρειος Πάγος όμως διορίζει πρώτα, χώρια και προνομιακά, τους δικαστικούς και μετά τις άλλες κατηγορίες, δικηγόρους, συμβολαιογράφους, ασκούμενους και υπαλλήλους με ισοκατανομή μη τηρώντας τη σειρά του ΠΔ. Εάν αυτό είναι το αληθές καθεστώς διορισμών γιατί δεν το εφαρμόζει και για τους δικαστικούς; Ο νομοθέτης χρειάζεται πλέον να γράψει στο ΠΔ ότι η τήρηση της σειράς διορισμών είναι υποχρεωτική και ότι μόνο μετά την εξάντληση της μίας κατηγορίας προσώπων μπορεί να οριστεί η επόμενη. Δείτε το και αλλιώς: οι άλλες κατηγορίες προσώπων εκτός από το κρατικό μισθό τους όλο και κάποιο εκλογικό επίδομα έχουν. Οι δικηγόροι δεν έχουν επίδομα και πληρώνουν ληστρικούς εξωπραγματικούς φόρους.

Ρητή τήρηση της σειράς διορισμών μπορεί να συνυπάρξει με δύο άλλες ρυθμίσεις:

Α) πρέπει να εξαιρεθούν ρητά όσοι νομικοί είναι ταυτόχρονα δημόσιοι υπάλληλοι, π.χ. πανεπιστημιακοί. Κριτήριο εδώ δεν είναι μόνο η οικονομική κατάσταση. Είναι και το ότι αυτοί οι άνθρωποι την Δευτέρα πρέπει να πάνε στις δουλειές τους και ως τώρα δεν πηγαίνουν. Η Δευτέρα (τουλάχιστον) είναι και de facto αργία. Επηρεάζεται όλη η χώρα. Όποιος ενεργεί σε εκλογές χρειάζεται 2-3 μέρες αναρρωτική για να επανέλθει.  

Β) Καθώς οι εκλογές απαιτούν γνώσεις νομικής, πρέπει να εξαιρεθούν και όσοι δεν έχουν πτυχίο νομικής. Μη κάτοχος πτυχίου νομικής δεν μπορεί να κατανοήσει τα νομικά ενώ καλείται να λάβει αποφάσεις γρήγορα και οδηγείται π.χ. σε παραλείψεις.

Με αυτές τις δύο πρόσθετες ρυθμίσεις, θα δημιουργηθεί ο χώρος για να ορίζεται το σύνολο των δικηγόρων ελεύθερων επαγγελματιών. Αλλιώς θα συνεχίσει η σημερινή προκλητικά άνιση κρατική μεταχείριση. Από τη μία μας φορολογεί ως επιτηδευματίες με συντελεστές και κριτήρια ληστρικά, σε λίγο και εξοντωτικά, παντελώς άσχετα με τα εισοδήματα και το άρθρο 4 του Συντάγματος και από την άλλη δεν μας αναγνωρίζει ως τους σχετικούς επαγγελματίες και μας υποτιμά. Οι αριθμοί των σχετικών προσώπων στον κατάλογο είναι υπεραρκετοί. Δεν επιτρέπουν καμία ανησυχία. 

Αθανάσιος Πιτσιόρλας , Δικηγόρος Θεσσαλονίκης (pitsiorlaw@hotmail.com)

Σχόλια

Legal Jobs

Legal Jobs
Θέσεις Εργασίας-Υποτροφίες- Μεταπτυχιακά