Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013

Σε τράπεζες και εταιρίες τηλεφωνίας οι περισσότερες καταγγελίες στο Συνήγορο του Καταναλωτή το 2012

Δημοσιεύτηκε από το Συνήγορο του Καταναλωτή η ετήσια έκθεση πεπραγμένων για το 2012. Τα κυριότερα σημεία της είναι τα εξής: Ο αριθμός των αναφορών-αιτημάτων για φιλική επίλυση καταναλωτικών διαφορών που δέχτηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή σημείωσε αύξηση 6,1% σε σχέση με το 2011. Σε αυτόν τον αριθμό συμπεριλαμβάνονται και όσες αναφορές-αιτήματα υποβλήθηκαν στην Αρχή στο πλαίσιο εποπτείας
του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή της Ελλάδας, που αναλήφθηκε για πρώτη φορά το 2012. Αύξηση κατά 1,5% σημείωσε και ο αριθμός των αιτήσεων που υπέβαλαν υπερχρεωμένοι στην Αρχή για εξωδικαστική ρύθμιση χρεών (“νόμος Κατσέλη”). Μέσα στο 2012 η Αρχή πέτυχε τη φιλική επίλυση του 80,5% των καταναλωτικών διαφορών που ανέλαβε (δηλαδή,8 στις 10 υποθέσεις επιλύθηκαν με τη διαμεσολάβηση της Αρχής), ενώ για τη διεκπεραίωση κάθε υπόθεσης χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 88 ημέρες.

“Δημοφιλέστεροι” εμπορικοί κλάδοι, με βάση τον αριθμό των καταγγελιών που δέχτηκαν μέσα στο 2012, είναι κατά σειρά: (α)οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, (β)οι Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), και (γ)ο κλάδος των γενικών Καταναλωτικών Αγαθών (αυτοκίνητα/μοτοσικλέτες, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα, κ.λπ.). Και οι τρεις αυτοί κλάδοι δέχτηκαν συνολικά τα τρία τέταρτα (74,6%) των αναφορών που συνολικά υποβλήθηκαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2012.
Η πλειονότητα των καταγγελιών (το 43,7% ) υποβάλλονται για ζητήματα Τιμολόγησης/Χρέωσης και Είσπραξης Χρεών”, γεγονός που αποδίδεται στην αδυναμία των πολιτών, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, να ανταποκρίνονται σε οικονομικές υποχρεώσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς όπου υπάρχουν χρεώσεις πάγιας μορφής (π.χ. δόσεις τραπεζικών δανείων, πιστωτικών καρτών και διδάκτρων, λογαριασμούς τηλεφώνου-ρεύματος, κ.λπ.)
Σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα του εξωδικαστικού σκέλους του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, τα στοιχεία του 2012 δείχνουν ότι η στάση των πιστωτών δεν έχει αλλάξει σε σχέση με πέρυσι, δεδομένου ότι εξακολουθούν να εμφανίζουν καθολικά αρνητική στάση απέναντι στο ενδεχόμενο εξωδικαστικού συμβιβασμού με τους οφειλέτες-καταναλωτές.(synigoroskatanaloti.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Διαβάστε επίσης:

Τροποποίηση απόφασης για το δικαίωμα επιμέλειας, επικοινωνίας και τις υποχρεώσεις διατροφής ανήλικου τέκνου. Διεθνής δικαιοδοσία

Σύμφωνα με την πρόταση (1ης Δεκεμβρίου 2016) του Γεν.Εισαγγελέα του ΔΕΕ στην Υπόθεση C‑499/15, το άρθρο 8 του κανονισμού (ΕΚ) 2201/2003,...