Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016

Πρόστιμα της Γεν. Γραμματείας Εμπορίου για το Νόμο Κατσέλη, τις εισπρακτικές και καταχρηστικούς όρους συναλλαγών

H Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή με σχετική ανακοίνωσή της, γνωστοποίησε ότι κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή, μετά από καταγγελίες καταναλωτών αλλά και κατόπιν αυτεπάγγελτης έρευνάς της, επέβαλε κατά το έτος 2015 χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους 2.231.400 ευρώ. Για παραβάσεις του Ν. 2251/94, όπως ισχύει, για συναλλαγές κατά την αγορά αγαθών, επεβλήθησαν πρόστιμα συνολικού ύψους 463.000 € σε οκτώ
εταιρείες για παραβάσεις του δικαίου για την Προστασία του Καταναλωτή που αφορούν σε εγγυήσεις, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, διατάξεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καταχρηστικούς όρους συναλλαγών, καθώς και παραπλανητικούς ισχυρισμούς για δήθεν θεραπευτικές ιδιότητες συγκεκριμένων προϊόντων.
Για παραβάσεις του ν. 3869/2010 για τη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων (νόμος Κατσέλη) σε τέσσερις τράπεζες επεβλήθησαν εντός του 2015 πρόστιμα συνολικού ύψους 31.000 ευρώ λόγω μη παράδοσης της βεβαίωσης οφειλών εντός 10 ημερών, όπως ορίζει ο νόμος.
Για παραβάσεις του νόμου 3758/2009 σχετικά με τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών (εισπρακτικές εταιρίες) επεβλήθησαν πρόστιμα ύψους 155.000,00 ευρώ σε πέντε περιπτώσεις. Οι παραβάσεις αφορούσαν κυρίως στη συχνότητα των επιτρεπόμενων κλήσεων (πέραν της μιας κλήσης ανά δεύτερη ημέρα), όχληση σε τηλεφωνικό αριθμό εργασίας, μη πλήρη και σαφή ενημέρωση σχετικά με τα στοιχεία της εταιρείας και των υπαλλήλων, μη ταυτοποίηση οφειλέτη, καθώς και ανάθεση εντολής ενημέρωσης παρά το γεγονός ότι οι οφειλές του δανειολήπτη είχαν υποβληθεί σε ρύθμιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Διαβάστε επίσης:

Τροποποίηση απόφασης για το δικαίωμα επιμέλειας, επικοινωνίας και τις υποχρεώσεις διατροφής ανήλικου τέκνου. Διεθνής δικαιοδοσία

Σύμφωνα με την πρόταση (1ης Δεκεμβρίου 2016) του Γεν.Εισαγγελέα του ΔΕΕ στην Υπόθεση C‑499/15, το άρθρο 8 του κανονισμού (ΕΚ) 2201/2003,...